לקוחות רבים שואלים אותנו האם פיתוח SDK לאפליקציות זה כדאי, אז החלטנו לעזור לכם לעשות סדר בעניין

נתחיל במושגים:

SDK - SOFTWARE DEVELOPMENT KIT

הוא ספריה או קבצים באמצעותם ניתן לספק למפתחים אחרים על מנת שיטמיעו באפליקציה שלהם שירותים נוספים או יכולות נוספות.

ראה בהרחבה Software Development Kit

החשיבות של שימוש ב- SDK במהלך פיתוח אפליקציה היא אדירה, SDK יחסוך זמן רב לכם ולמפתחים שלכם, יקטין את מרחבי השגיאות באפליקציה ויחסוך לכם זמן רב ועלויות מיותרות.

ולראיה כשנרצה לחבר שירותים של FACEBOOK לאפליקציה שלנו כבר בשלבי התכנון עבור פיתוח אפליקציה נוודא כי מוטמע בה ה SDK של פייסבוק. באותה מידה נחבר גם SDK של GOOLE עבור כלי ANALYTICS וכיוצא בזה... המנטרה היא שאין צורך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש אלא להשתמש בו כדי לספק את הדבר הבא.

כמובן שאי אפשר לקבל את זה כתורה מסיני.

הכוונה היא שכמו שיש אפליקציות עם שגיאות יש גם SDK עם שגיאות, במידה ומדובר ב SDK שאתם עושים בו שימוש השגיאות "נדבקות" לאפליקציה שלכם ויש בה "באגים" כמו פיתוח אפליקציה כך גם SDK יש חשיבות רבה ל"איכות החומרים" ולצוות הפיתוח שאמון עליהם.

בפירוש לא ניתן לומר שכל שימוש ב SDK יחסוך לכם זמן או יקטין את מרחב השגיאות והבאגים באפליקציה, לעיתים בחירה כושלת של SDK כאלו ואחרים באפליקציה יכולה להמיט אסון, החל מ-קריסות באפליקציה ועד למקרים הזויים בהם שימוש ב SDK ממקורות לא מהימנים יכול להיות פתח לדלת אחורית (BACKDOOR) לאפליקציה שלכם שהאקרים יוכלו בקלות יתרה לפרוץ.


אחד השלבים הבסיסיים והחשובים ביותר להבטיח את הצלחת הפרוייקט שלכם הוא יצירת אפיון מלא לאפליקציה

כחלק שגרתי מהליך האפיון מתבצע ניתוח של היכולות והדרישות של המערכת שלכם וכפועל יוצא מהם גם זיהוי SDK שידרשו לשימוש ומיפוי שלהם

למידע נוסף בנוגע לפיתוח תוכנה - תוכלו להיכנס לעמוד שלנו פיתוח תוכנה

לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח אפליקציה צרו קשר



 

הכותב: עופר דוידיאן, מייסד ומנכ"ל חברת שערי מידע בע"מ
לעופר 16 שנות נסיון במחקר ופיתוח, מהן 14 שנים בתעשיית הסלולאר והאפליקציות.