אם חיפשתם פרטים על יצירת אפליקציה, אתם במקום הנכון.
כשאתם בוחרים להקים אפליקציה, הרי שאתם חוברים אל חברה מקצועית שתנחה אתכם, תציע לכם פתרונות ובעיקר תפתח ותבנה עבורכם את האפליקציה. למרות שכל המוטל עליכם הוא להציג את הרעיון שלכם ואת הקווים המאפיינים את היישום, עדיין חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים ומה החשיבות של כל שלב בדרך.
ישנם אלו המחפשים אחר רעיון מהפכני שישנה את חייהם של המון אנשים, בעוד ישנן חברות ועסקים שעבורם האפליקציה הינה יישום נוסף שבאמצעותו ניתן להגביר נוכחות, לחזק את המותג ולהעניק שירות טוב יותר לקהל הלקוחות. תהליך של פיתוח אפליקציה משתנה בהתאם לצרכים של כל לקוח ולקוח, כאשר הפרמטרים המשפיעים הינם בין היתר מורכבות פיתוח האפליקציה, התאמתה אל מערכת הפעלה כזו או אחרת ותקציב. מה חשוב לדעת לפני שאתם יוצאים לדרך? המדריך המלא, לפניכם:

הגדירו את המטרה שלכם מהאפליקציה

הרעיון שלכם הוא אומנם הנחת אבן הפינה, אך חשוב לפשט את הרעיון כמה שרק ניתן. המון פעמים נדמה כי רעיון הוא כל מה שצריך על מנת להתקדם עם פיתוח האפליקציה, אך האמת היא שהרעיון במידה רבה הוא החלק השולי ביותר. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב מאד להגדיר את המטרות שלכם מהאפליקציה. הגדרת מטרות הינה חיונית מאחר והיא זו שמאפשרת למדוד בסופו של דבר את האפליקציה במונחים של הצלחה או כישלון. ישנם אלו שעבורם המטרה היא להגיע ל-500 הורדות מחנות האפליקציות, בעוד ישנן חברות שעבורן מטרת האפליקציה היא להעניק שירות טוב יותר ללקוחות שבסופו של דבר ישמר אותם. מה המטרה שלכם מפיתוח האפליקציה?

הגדירו תקציב לכל פרוייקט הפיתוח

יצירת אפילקציה עם חברה מקצועית מצריך מכם להשקיע תקציב נאה לפיתוח אפליקציה. גובה התקציב? משתנה בהתאם לאפליקציה שאתם רוצים לבנות. כידוע, תהליך הפיתוח הינו תהליך שלוקחים בו חלק מספר אנשי מקצוע, כאשר כל אחד מהם אחראי על חלק אחר. אפליקציה יכולה לעלות לכם אלפים בודדים אך היא גם יכולה לעלות לכם עשרות אלפי שקלים. חשוב מאד שתדעו מראש כמה אתם רוצים, צריכים או יכולים להשקיע, שכן לא אחת פיתוח האפליקציה מתעכב בגלל סוגיות תקציב. אם התקציב שלכם עומד על מאות אלפי שקלים שאינם נמצאים ברשותכם, כדאי תחילה למצוא משקיע לאפליקציה ורק לאחר מכן לצאת לדרך.

שלב איפיון האפליקציה שלכם

אחרי שפישטתם את הרעיון שלכם ולאחר שאתם מודעים לתקציב העומד לרשותכם, ניתן להמשיך הלאה לשלב האיפיון. הרעיון הגולמי שלכם יכול לבוא לידי ביטוי באינספור אפליקציות, אינספור עיצובים ואינספור מבנים. בניית הרעיון שלכם התחילה ברעיון שפעם בלבכם, וכעת היא ממשיכה עם צוות מקצועי שינחה אתכם, ישאל את השאלות הנכונות ויציע את הפתרונות המתאימים ביותר. מדוע שלב האיפיון חשוב? לא אחת, עלות בניית האפליקציה שלכם יכולה להפוך גבוהה יותר, תוך שהתהליך לכשעצמו יכול להפוך מורכב וארוך יותר. הסיבה?
בעת שלא מתכננים את בניית האפליקציה כנדרש לרבות איפיונה, יכולים להיווצר מצבים של חוסר שביעות רצון. על כן, אפשר לומר כי שלב האיפיון הוא מעין תיאום ציפיות שבא לידי ביטוי באמצעות שירטוט של האפליקציה – החל מצבעי האפליקציה, דרך מיקום הכפתורים ודרך הכניסה של המשתמשים ועד נראות החלונות השונים. המידע שנכתב בשרטוט עובר בסופו של דבר אל אלו האחראים על פיתוח התוכנה, כאשר המטרה היא להעביר סיפור של ממש המפרט את התהליכים שעתיד לעבור המשתמש בסופו של דבר.

העיצוב הגרפי של האפליקציה

כשם שהעיניים אוכלות לפני שהפה אוכל, כך העיניים מתרשמות מהאפליקציה חזותית עוד לפני המגע הראשון של האצבע עם אחד הלחצנים. שלב העיצוב הגרפי חשוב וחיוני וגם בו עליכם להשקיע ולהגדיר את המעטפת העיצובית הנדרשת על ידכם. כל עוד מדובר על חברות גדולות, כדאי להתאים את צבעי האפליקציה לצבעי המותג שלכם, כך שמחזקים את המסר השיווקי שלכם גם באמצעות האפליקציה. שלב העיצוב שם דגש גם על חווית המשתמש המושפעת גם היא מנראות האפליקציה.


לקבלת הצעה להליך אפיון/יצירת אפליקציה או הכוונה וייעוץ לפיתוח צרו קשר