כדי שבעל עסק יצליח לשרוד בעולם רווי העסקים שלנו הוא חייב להחזיק באתר אינטרנט ואם ניתן – לתחזק גם אפליקציה בסמארטפון. מכאן ניתן להבין שכל בעל עסק זקוק לשירותי פיתוח תוכנה.

ניתן לפתח את התוכנה מההתחלה וניתן להשתמש בתוכנות שמכונות בשם: "תוכנות מדף". תוכנות המדף הן תוכנות מוכנות שבעל העסק יכול לרכוש ובעצם להתחיל לעבוד באופן מידי. הבעיה בתוכנות המדף היא שלא תמיד הן מתאימות לבית העסק, לפחות לא באופן מלא שעונה על צרכיו. לפעמים ניתן להשתמש בהן בכל זאת ולבצע מספר שינויים כדי להתאים אותן לצרכי העסק.

כפי שציינו – ניתן לפתח גם תוכנה מאפס. במקרה שבונים תוכנה מאפס יש להכין רשימה של מאפיינים, לוחות זמנים, מטרות, תחזוקה, תמיכה טכנית ועלויות. כמו כן, יש לקבל מספר גרסה שנחוצה במקרים בהם ייערכו שינויים בתוכנה. בכל פעם שתצא גרסה חדשה יינתן ללקוח מספר גרסה ותיעוד. מכיוון שלכל גישה יש דרישות, יתרונות וחסרונות שונים חשוב לבדוק את האופציות ולבחור את השיטה המתאימה.


בחירת הפלטפורמה בה תפותח התוכנה

כשמפתחים תוכנה יש להחליט מראש על הפלטפורמה בה היא תפותח ולבחור בזו שמאפשרת ביצוע שינויים בשלבים הבאים. החשיבות של בחירה בפלטפורמה הינה רבה ביותר משום שאם הפלטפורמה לא תאפשר עריכת שינויים והמפתח לא ימשיך לעבוד עם הלקוח, עשוי להיווצר מצב בו כל העבודה תרד לטמיון ובעל האתר יאלץ להתחיל מהתחלה.


איך לבחור חברה לפיתוח תוכנה?

כדי למנוע את המצב שהזכרנו – בו הלקוח צריך להתחיל הכל מהתחלה וכדי למנוע מצבים בעייתיים אחרים יש לבדוק היטב את החברה בה בוחרים. גם אם לא מבינים בתחום ניתן לשאול שאלות על כלי הפיתוח, לבדוק האם הם מתקדמים ולוודא שהם מתאימים לצרכים האישיים. תמיד אפשר לפנות לאנשים שמבינים בתחום ולקבל מהם מידע נוסף, כמובן שיש לבחור באנשים מהימנים.

אם אתם מחפשים חברת תוכנה איכותית כדאי שתדעו באילו תחומים להתמקד
נציין 5 קריטריונים חשובים לבחירת חברה לפיתוח תוכנה.

5 המלצות שיסייעו לכם לבחור בחברה המתאימה

1. התמחות – הדבר הראשון שיש לבדוק הוא האם החברה מתמחה בפיתוח תוכנה בתחום שאתם צריכים – אם אתם מעוניינים לפתח אפליקציה לעסק למכשירים ניידים למשל, חשוב שתבדקו האם החברה אכן מתמחה בכך.

2. ניסיון – בדקו את ניסיונה של החברה. אל תתביישו לשאול כמה שנים היא קיימת ומיהם הלקוחות שלה– האם הלקוחות מישראל או מחו"ל ובאילו תחומים הם עוסקים. כדאי מאוד לבדוק את העבודות שהחברה ביצעה ללקוחותיה ולבחון האם האתר ידידותי למשתמש, כיצד הוא מעוצב והאם ניתן לזהות בו יצירתיות וחשיבה ייחודית. כמו כן, תוכלו לבקש לשוחח עם מספר לקוחות ולבדוק האם הם מרוצים מהעבודה והאם הם קיבלו מענה איכותי ומהיר כאשר היו זקוקים לו. נוסף על כך יש לבדוק האם החברה מספקת עזרה לאחר שעבודת הפיתוח הסתיימה.

3. הכירו את הצוות – במידה שהצוות עובד בארץ בקשו להיפגש איתו לפני שתחתמו על ההסכם. המפגש עם העובדים יאפשר לכם להתרשם מרמת המקצועיות שלהם ומהאופן שבו הם מתייחסים אליכם.

4. מחיר – פנו אל מספר חברות תוכנה ובקשו לפחות שלוש הצעות מחיר. בחנו כל הצעת מחיר וקראו את האותיות הקטנות. חשוב שתדעו שעלות הפיתוח תלויה במספר גורמים, ביניהם: רמת המומחיות של המתכנת, סוג התוכנה – האם היא בסיסית או מורכבת ורכישת קוד (אופציה אחרת היא להשכיר את הקוד).

5. התאמה לצרכים – לאחר שהמידע התקבל יש לבדוק האם החברה עומדת בדרישות מבחינת צרכים ומשאבים. כדי לדעת מהי מידת ההתאמה יש להגדיר את המוצר, קהל היעד ואת מידת הצורך בתחזוקה ותמיכה בהמשך הדרך.




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר