יותר ויותר בתי עסק כיום מעוניינים לפתח אפליקציה שתלווה את השירותים השונים שהם מציעים לקהל הלקוחות. אולי לפני עשור לערך, אפליקציה הייתה שם נרדף ל"משחק", אך כיום ברור כשמש כי סטנדרט השירות מציב תנאי סף שונים. הדרישה לפיתוח אפליקציות לצרכים שונים ומטרות שונות הולכת וגדלה, וככל שגדל השימוש במכשירים החכמים כך נדמה כי מדובר על כלי חיוני והכרחי לשרת דרכו את קהל הלקוחות.
רגע לפני שגם אתם יוצאים לדרך עם פיתוח האפליקציה שלכם שתגביר את הנוכחות שלכם, תפיץ את בשורתכם ותעניק שירות טוב יותר ללקוחות שלכם, כדאי להשקיע את זמנכם בחיפוש אחר מפתח אפליקציות מומלץ. ישנן כמה בדיקות מקדימות שתוכלו לעשות, באמצעותן תוכלו להבטיח מעל לכל ספק כי האפליקציה שלכם בידיים טובות:

בדיקה ראשונית: מה אתם צריכים ומה מציעים לכם?

רעוד לפני שתצאו לדרך כדאי מאד להגדיר את האפליקציה שלכם בקווים כלליים. כיום, מפתחים אפליקציות על בסיס שתי מערכות הפעלה שונות –IOS ואנדרואיד. בעוד ישנם מפתחים המיומנים בפיתוח עבור שתי מערכות ההפעלה, ישנם אלו המעניקים שירות למערכת הפעלה ספציפית. אין כל טעם לצאת לדרך מבלי שאתם בעצמכם יודעים מה הצורך שלכם, שכן באופן זה אתם מבצעים סקר שוק שאינו רלוונטי ואינו ממוקד. בגדול, כדאי מאד לחבור אל מפתחי אפליקציות המציעים לכם פיתוח לשתי המערכות, כך שבמידה ותחליטו בעתיד לבסס אפליקציה גם למערכת השניה, גם תזכו לקבלת פנים של לקוחות חוזרים וגם תחסכו זמן רב שכן לא יהיה צורך לבצע בשנית את שלב האיפיון לאפליקציה.

מה הניסיון של מפתח האפליקציות?

כלקוחות המעוניינים בשירות, הרי שתשמחו לקבל את השירות מאיש המקצוע המנוסה ביותר. הדבר דומה עם מפתחי אפליקציות: ככל שהם מנוסים יותר, כך ניתן ללמוד כי הם פיתחו יותר אפליקציות, התנסו ביותר אתגרים ונחשפו ליותר תקדמים. על כן, כדאי מאד לדרוש בניסיון המעשי של המפתח, וכדאי גם לדעת מה תחום ההתמחות שלו. ישנם המפתחים המתמקדים יותר בפיתוח עבור בתי עסק מסוג בתי קפה ומסעדות, בעוד ישנם המפתחים שקהל הלקוחות שלהם הוא בעיקר חברות העוסקות בפיתוח משחקים. ככל שהמפתח נושק לעולמות התוכן שלכם, כך תוכלו לדבר בשפה ברורה יותר.

מדוע חשוב לראות תיק עבודות?

כשם שלא תרכשו פריט לבוש מבלי למדוד אותו וכמו שלא תחתמו על הסכם שכירות מבלי לבחון את מידת ההתאמה של הדירה אליכם, כך גם אל תלחצו ידיים עם מפתחי אפליקציות מבלי שתראו את תיק העבודות שלהם. במקרה הזה, אינכם צריכים לעיין בתיק פיסי, אלא כל הנדרש מכם הוא להוריד את האפליקציות שאותן המפתחים פיתחו. כך, אתם יכולים להתרשם מהתוצר המוגמר, כאשר אתם יודעים מי עומד מאחורי הפיתוח. הדבר החשוב ביותר שכדאי לבחון בשלב זה הוא את חוויית השימוש שלכם: עד כמה אתם נהנים להשתמש באפליקציה, עד כמה היא ידידותית ומה הסבירות שהייתם שבים להשתמש בה.

מה המחיר אומר על השירות שאתם מקבלים?

כאולי תופתעו, אך המחיר שיוצע לכם משקף גם הוא את טיב ואיכות המפתחים. באופן כללי, מובן כי המפתחים המנוסים יגבו יותר כסף על השירות. במידה רבה? לעתים כדאי לשלם יותר ולקבל יותר, מה שמבטיח לכם דרך מוצלחת המבוססת על תהליך מקצועי ורצוף. מפתחי אפליקציות שדורשים עבור הפיתוח מחיר נמוך מדי יכולים להיות מפתים, אך לרוב מדובר על מפתחים בתחילת דרכם שאתם סטאז' עבורם. פיתוח שכזה יכול להיות מאד איטי, תוך שאתגרים עלולים לצוץ לאורך התהליך– מה שיכול לעכב או לקטוע את הפיתוח.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר



כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ