הרגע שבו אתם מבינים כי הרעיון שלכם לאפליקציה לגמרי מגובש, הוא רק שריקת הפתיחה. מכאן והלאה, צפויה לכם דרך עשירה, מרתקת ומאתגרת, שתכלול בתוכה לא מעט שאלות ובהתאמה גם לא מעט תשובות. אז אחרי שתדונו בסוגיית התקציב, איפיון חווית המשתמש ותיצקו את כל הרעיונות הגולמיים אל תוך מסמך אפיון אפליקציה, תעלה גם השאלה המכרעת: האם כדאי לפתח את האפליקציה לאנדרואיד או לאיפון?!

מדובר על אחת השאלות המהותיות ביותר, שישפיעו במידה רבה על קהל המשתמשים שלכם, על החנות בה תהיה האפליקציה זמינה ומנעד התפוצה. רגע לפני שגם אתם מקבלים החלטה היכן כדאי לפתח את האפליקציה שלכם, דעו לקראת מה אתם הולכים:

השאלות המנחות שיסייעו לכם

שלב השאלות המנחות אמור לסייע לכם להשיב על השאלה עבור איזו מערכת הפעלה כדאי לפתח את האפליקציה. שימו לב כי שלב זה רלוונטי רק לאחר שכבר יש לכם רעיון לאפליקציה. כלומר, מוקדם מאד לדון בסוגיית מערכת ההפעלה בזמן שאין לכם כל רעיון. הסיבה? המון פעמים מערכת ההפעלה הנבחרת תבוסס בעיקר על קהל היעד. אם כן, אילו שאלות כדאי שתשאלו את עצמכם?:
• על איזה צורך האפליקציה שלכם רוצה לענות (לאילו משתמשים היא מכוונת)
• מיהו קהל היעד שלכם (באילו מכשירים הוא משתמש)
• מהו גיל המשתמשים שלכם (משפיע על המכשיר שברשותם)
• האם האפליקציה מיועדת לשוק הישראלי או הבינלאומי


כך לדוגמא, במידה ותגלו כי קהל היעד שלכם (ללא מיקוד ראשוני בארץ או בחו"ל) ברובו משתמש באייפון, הרי שמערכת ההפעלה הרלוונטית לכם היא IOS. מה שעוד יכול לתמוך את ההחלטה שלכם הוא באשר לשוק אליו מיועדת האפליקציה. לדוגמא: אתם מכוונים לשוק הישראלי? בדקו האם קהל היעד שלכם בארץ, (טווח הגילאים, מין, סטטוס וכיוצא בזה), גם הוא משתמש יותר באייפון.

כמו כן, אם ניקח לדוגמא אפליקציה שאמורה להשלים יישום הרלוונטי רק למשתמשי האנדרואיד, הרי שמערכת ההפעלה של האייפון מראש אינה רלוונטית ועליכם להתמקד על מערכת ההפעלה הספציפית.

איזו מערכת הפעלה יותר רווחית?

אחרי שתקבלו מושג מהו מסמך איפיון האפליקציה (תוכלו לבקש גם בתחילת התהליך מסמך אפיון אפליקציה לדוגמא), הרי שתבינו כי נציגי חברת הפיתוח יעשו הכל על מנת לשקף בפניכם בצורה בהירה איך עומדת להיראות האפליקציה שלכם. עם זאת, בכל הקשור לריווחיות האפליקציה, הרי שלרוב אתם תצטרכו לעשות את הבדיקות המקדימות ולהבין היכן נמצא השוק שלכם.

בגדול, דעו כי למרות יחסי הציבור השליליים מהם סבלה apple באשר לאישור האפליקציות שלה, הרי שבשנים האחרונות קל יותר לקבל אישור על האפליקציה ומשם לעלות לחנות היישומים. כשבודקים לעומק את מדד הריווחיות, מגלים כי ה-app store עתיד לספק לכם רווחים נאים יותר בהשוואה לחנות היישומים של גוגל.

פוטנציאל קהל היעד

מה שישפיע על הריווחיות שלכם הוא בין היתר כמות ההורדות וקהל המשתמשים. לכן, חשוב להתעכב גם על אלמנט זה. מערכת ההפעלה IOS היא מערכת ההפעלה לפיה עובדים המכשירים אייפון ואייפד. במילים אחרות? רק מי שמחזיק במכשיר זה יוכל ליהנות מהאפליקציה שבחנות היישומים.

עם זאת, האנדרואיד היא מערכת הפעלה המצוייה במגוון רחב מאד של מכשירים, כאשר אלו המוכרים ביותר הם המכשירים של Samsung. לכן, אם רוצים לבדוק ברמה של נתונים יבשים היכן מצוי פוטנציאל גדול יותר להורדות ומשתמשים, הרי שישנה נקודת זכות לאנדרואיד הפותחת בפניכם קהלים גדולים יותר שיוכלו להוריד את האפליקציה.

ואסור לשכוח: ניתן לפתח אפליקציה שיכולה להסתגל ולפעול בצורה אידיאלית גם בסביבת האנדרואיד וגם בסביבת ה-IOS.