הסמארטפון הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, ולצידו הולך וגובר השימוש גם בטאבלטים לצורך גלישה באינטרנט, תקשורת עם חברים ובני משפחה וכמובן – קניות מקוונות. התפתחות האבטחה ברשת מאפשרת היום לכל אחד לבצע רכישות של מוצרים ושירותים לא רק ממחשב אלא גם ממכשירים ניידים, בכל רגע ומכל מקום, וכך צומח ענף חדש של פיתוח אפליקציות מסחר אלקטרוני.


ייעודי למובייל או מותאם למובייל?

בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם האם כדאי לפתח אפליקציה שתאפשר להם לשווק את מרכולתם לציבור משתמשי המכשירים הניידים ("מובייל"), ואם כן באיזה סוג אפליקציה לבחור – האם באפליקציה של ממש, אשר מיועדת למכשירים ניידים, או בגרסת אתר האינטרנט הרגיל שלהם אשר עברה התאמה למכשירים ניידים. התשובה, על פי מחקרים שנערכו בעת האחרונה, היא ש דיות למובייל הן הבחירה הפופולרית של בעלי אתרים רבים. בדרך כלל הן מאפשרות לעסק לקבל יותר פרטים אודות הלקוחות שלהם, וללקוחות עצמם קל יותר לחזור ולבקר באפליקציה אשר מותקנת על גבי המכשיר שלהם מאשר לבקר באתר המותאם לנייד באמצעות הדפדפן שלהם. אלא שחשוב לדעת כי אפליקציות למכשירים ניידים משפיעות במספר אופנים על התנהגות הלקוחות, ולקחת זאת בחשבון בעת פיתוח האפליקציה.

חשיבות המהירות

ציבור משתמשי המובייל אינו מצטיין בסבלנות יתרה, ואפליקציה שאינה נטענת במהירות עלולה לפגוע בחוויית המשתמש. בפרט כאשר מדובר באפליקציית מסחר אלקטרוני, טעינה איטית מדי עשויה לפגוע במכירות של העסק: 40 אחוזים מן הלקוחות פשוט ייצאו מן האפליקציה אם הם יחכו לה יותר מ-3 שניות. גם כאן טמון יתרון משמעותי לטובת האפליקציות הייעודיות למכשיר הנייד על פני הגרסאות המותאמות לנייד: האפליקציות נטענות מהר יותר, בדרך כלל ניתן להשתמש בהן גם כאשר החיבור לרשת האינטרנט אינו מיטבי, ומכאן שגרסאות מותאמות למובייל של אתרי מסחר אלקטרוני עשויות להיות יעילות יותר עבור בעל העסק.

היכרות עם הלקוחות

ככל שעסק יודע יותר על לקוחותיו, כך הוא יכול להגדיל את רווחיו: למכור עוד מוצרים ושירותים ללקוחות קיימים או להקיש מהם אודות לקוחות פוטנציאליים חדשים. באפליקציות ייעודיות למובייל, הרבה יותר מאשר באפליקציות המותאמות למובייל, קל יותר לעקוב אחר הלקוחות, לקבל מידע אודותיהם ולנתח אותו לטובת העסק.


האפליקציה ככלי שיווקי

אפליקציות מסחר אלקטרוני המותקנות על גבי מכשירים ניידים אינם רק דרך להגדיל את המכירות, אלא גם כלי שיווקי יעיל מאין כמוהו. מחקרים מראים כי רוב משתמשי המכשירים הניידים מבלים חלק ניכר מזמנם בשימוש באפליקציות השונות, וכך בעלי עסקים יכולים לנצל את האפליקציה שלהם על מנת לפנות לקהלי יעד חדשים, כדי שבסופו של דבר, אולי, להרחיב את קהל לקוחותיהם. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת, במונחים של עלות מול תועלת, היא שיווק באמצעות תוכן.

הרעיון הוא להשתמש באפליקציה על מנת להעלות תוכן באופן קבוע, כזה שלא יניע את המשתמשים לרכוש באופן מיידי מוצר או שירות אלא יעניין אותם ויגרום להם לרצות להיכנס שוב ושוב לאפליקציה, לצרוך עוד תכנים מעניינים ואולי בהמשך גם לרכוש דבר מה. למשל, ניתן להעלות באפליקציה מאמרים מקצועיים, טיפים, הודעות על מבצעי מכירות תקופתיים וכדומה.


אמנם ניתן לבצע שיווק באמצעות תוכן גם באמצעים אחרים, כגון שימוש ברשתות החברתיות, פתיחת בלוג ייעודי עבור העסק או בניית פלטפורמה ספציפית לקידום תכנים הקשורים לענף בו פועל העסק, אולם לשימוש באפליקציה עצמה יש מספר יתרונות חשובים על פני כל אלה: הם יישארו באפליקציה ויהיו ממוקדים יותר בתוכן במקום לעבור הלאה לדבר המעניין הבא בניוז פיד שלהם בפייסבוק או לציוץ הבא בטוויטר; והם יהיו מחוברים באופן ישיר יותר לחנות הוירטואלית, מה שיקצר להם את הדרך אם ירצו לבצע רכישה.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר