כיזמים שעובדים במרץ רב על הרעיון המהפכני הבא לאפליקציה, הרי שצריך לעניין בעיקר דבר אחד: חווית המשתמש. כשמנסים לפענח את הנוסחה המנצחת לאפליקציה המצליחה, מבינים כי מדובר על שלל פרמטרים שיש להבטיח, אך מה שברור כשמש הוא שללא חווית משתמש טובה – הסיכוי של האפליקציה להצליח, אפסי.

חווית המשתמש שמה את הדגש על שלל אלמנטים, ביניהם:
• מהירות האפליקציה
• החוויה העיצובית
• יכולת ההתמצאות באפליקציה

אתם רק יכולים לדמיין לעצמכם עד כמה רעיון מהפכני, יכול ל"זכות" בכמות נמוכה של הורדות ובכמות גבוהה של נטישות רק בגלל מהירות איטית מאד שפוגעת בחוויה של המשתמש.

עם רצונכם להשקיע בחווית משתמש טובה, עליכם לקחת בחשבון את "מיקרו האינטראקאציות". לא כולם יודעים על מה מדובר, אך מה שברור כשמש הוא שחשוב מאד שגם אתם תעניקו חשיבות לאותן אינטראקציות קטנות לכאורה, שמייצרות אפקט אדיר בחוויה הכוללת של המשתמשים שלכם. שימו לב: המיקרו אינטראקציות הטובות ביותר – הן דווקא אלו שכמעט סמויות והמשתמש לא שם אליהן לב. הן משתלבות בהרמוניה בתוך האפליקציה, ותומכות תהליכים שונים באלגנטיות.

מיקרו אינטראקציות באפליקציות – על מה כולם מדברים?

היופי חבוי בדברים הקטנים, וכך גם ההצלחה. ככל שתעניקו תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר באפליקציה – כך אתם ממנפים את סיכויי ההצלחה. עולם פיתוח האפליקציות של היום, אינו אותו עולם שאולי היה מוכר לכם לפני כ-5 שנים. הסיבה? ישנה הצפה של אפליקציות, תחרות בין מותגי ענק ושלל יישומים שעונים בדיוק על אותו צורך – כך שהמשתמשים בוחרים באפליקציה אחת ופוסלים את כל השאר.

איך גם אתם תוכלו לצוף מעל כולם? עם דיוק חווית המשתמש, הענקת תשומת לב לכל לחצן וחלון והבנה כי המשתמשים רואים הכל – גם את מה שנראה לכם שלא. אז איך המיקרו אינטראקציות באות לידי ביטוי?

מיקרו אינטראקציות הן אותן פעולות קטנות בחוויה הכוללת, שעל המשתמש לבצע על מנת להשלים פעולות ולהתקדם הלאה. הדוגמא הקלאסית והפשוטה ביותר: הזנת סיסמא לפני כניסה לרשת החברתית "פייסבוק". מדובר על חלון כביכול חסר משמעות בדרך לחוויה הכוללת, זאת מאחר ולאחר הזנת הסיסמא המשתמש שוכח שהוא בכלל היה צריך למלא אותה. עם זאת, רק נסו לדמיין לעצמכם מצב בו לא ניתן להשלים את הפעולה, החלון נתקע או שישנו קושי רב למצוא את חלון החלפת הסיסמא – הרי שהמשתמש הופך חסר סבלנות. המרחק מכאן, ועד נטישת האפליקציה, קצר מאד.

פעולה אחת בלבד המשפיעה על החוויה כולה

לא במקרה קוראים למיקרו אינטארקציות בשם זה – הן ממלאות תפקיד קטן, אך מאד משמעותי. כוחן האדיר של האינטראקציות האלו טמון בעובדה כי מבלי שמבצעים אותן, לא תמיד ניתן להמשיך הלאה. דוגמא אחת היא כמובן הזנת הסיסמא שבעלדיה לא ניתן לעשות שימוש ביישום, אך ישנן דוגמאות נוספות:
• כיבוי והדלקת המכשיר
• לעשות LIKE לעמוד
• לווסת את עוצמת הסאונד
• למלא כתובת מגורים
• לסיים פעולה ב"שלח"

השקעה עיצובית במיקרו אינטראקציות – חיונית!

אפהמילה "מידע" מגלמת בתוכה אינסוף! לעתים, צמיד המילים "מערכת מידע" יכול להטעות, ולייצר הקשר של עולמות הייטק ומחשבים בלבד. בפועל, כל עסק מחזיק במידע, כאשר ההבדל הוא בסוג המידע. ניתן לבצע פיתוח מערכות מידע בארגונים העוסקים בניהול מלאי,

מערכת מידע – בסיס שעליו בונים ואותו משדרגים

המאחר ומדובר על פעולה קטנה כביכול, לא תמיד ממהרים להשקיע בעיצוב האנימציה והעיצוב הכולל שלה. האפליקציה שלכם היא מכלול שלם, וחשוב שכל אלמנט במכלול הזה יעוצב ויפותח בסטנדרט הגבוה ביותר. בסופו של דבר, מה שיוצר את אותה חוויה טובה הן רמות הגימור הייחודיות, שמבדילות ביניכם ובין המתחרים. לכן, גם עיצוב לחצני "כניסה/יציאה", מילוי פרטים, לחצי "שלח/צור קשר" וכן הלאה, חייבים להיות מעוצבים ולהתכתב עם המכלול השלם.

חווית משתמש טובה – מה היא עושה?

עולם חווית המשתמש הוא עולם אינסופי, בו כל פעולה וכל אינטראקציה נספרת. כשאתם מעניקים חוויה טובה למשתמשים, מה אתם עושים? :
• משתמש מרוצה ממליץ לחברים = פוטנציאל להגדלת כמות ההורדות
• חווית שימוש טובה מפחיתה את הסיכוי לאחוזי נטישה גבוהים



עוד בנושא:
פיתוח אפליקציות לילדים
יש לי רעיון לאפליקציה למי לפנות
פיתוח אפליקציות היברידיות
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציות




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר - חברת שערי מידע בע"מ