אם נשווה בין כמות האפליקציות שיש באנדרואיד ובין כמות האפליקציות שיש לאפל נוכל לראות שהאנדרואיד מתאפיין במגוון רחב יותר.
נתון זה הוא רק חלק ממגוון מאפיינים שמבדילים בין האנדרואיד ובין אפל ואם אתם מעוניינים לבחור מפתח לאנדרואיד נראה שאתם נמצאים בצד השופע בין השניים לא פשוט לבחור מתכנת שמפתח אפליקציות משום שההיצע הנרחב מבלבל ביותר וההבדלים בין הניסיון והוותק של המתכנתים גדולים אף הם. מה שבטוח הוא שכדי לגרום לעסק להצליח יש לבנות אפליקציה איכותית שתהיה בין היתר ידידותית למשתמש, ברורה, אסתטית למראה ומהירה.

לא פשוט לבחור מתכנת שמפתח אפליקציות משום שההיצע הנרחב מבלבל ביותר וההבדלים בין הניסיון והוותק של המתכנתים גדולים אף הם. מה שבטוח הוא שכדי לגרום לעסק להצליח יש לבנות אפליקציה איכותית שתהיה בין היתר ידידותית למשתמש, ברורה, אסתטית למראה ומהירה.

אז איך מתחילים? מצא את המפתח

כפי שאמרנו – לא קל למצוא את מפתח האפליקציה משום שהשוק רווי בחברות שמספקות שירותי פיתוח אפליקציות. להצלחת האפליקציה תהיה השפעה מכרעת על הצלחת העסק ולכן בעלי העסקים נמצאים במצב מאתגר, כמובן שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהמחירים של פיתוח האפליקציות אינם זולים. כדי לבחור במפתח המתאים או בחברה המתאימה יש להתייחס למספר נקודות:

1. אנדרואיד – מכיוון שאתם מחפשים מפתח לאנדרואיד חשוב שתבחרו במפתח שמתמחה בפיתוח אפליקציות לאנדרואיד.
ברוב המקרים כדאי לבחור בחברה שמתמחה בפיתוח לשתי המערכות משום שבצורה זו היא תוכל לפתח את האפליקציה גם לאייפון וכבר תכיר היטב את התהליך – דבר שיכול לחסוך לכם הרבה זמן, אנרגיות וכספים.

2. עבודה עם חברות סטארט אפ – מפתח שעבד עם יזמים וחברות סטארט אפ יהיה בעל ניסיון גדול יותר מאשר מפתח שאולי עבד בתחום במשך שנים רבות אך לא צבר ניסיון בעבודה עם סטארטאפים ויזמים. ההבדל נעוץ בכך שבמקרים רבים ידע מפתח שעבד עם יזמים וסטארטאפים כיצד לעבוד בצוות, יהיה קשוב יותר, יעמוד בזמנים ובתקציב ויהיה תקשורתי יותר ממפתח שלא צבר אינטראקציות מסוג זה. אנו מדגישים שהדבר נכון לגבי רוב המפתחים ולא לגבי כולם.

3. ידע בשפות תכנות – מפתח מקצועי ישלוט במספר שפות תכנות. מפתח ששולט במספר שפות יכיר היטב את המאפיינים של כל אחת וידע כיצד לבחור בשפה המתאימה ביותר– בשפה שתהיה אופטימלית לסוגים מסוימים של בעיות. מפתח כזה ידע כיצד לפתח אפליקציות שונות לכל סוגי הסמארטפונים.

4. ליווי לכל אורך הדרך – בדקו האם המפתח ילווה אתכם מהשלב הראשון במהלכו מתבצע אפיון האפליקציה ועד השלב האחרון בו האפליקציה יוצאת לאור.

5. תקציב – טווח המחירים לעבודת פיתוח האפליקציה נרחב ביותר ויכול להתחיל מ-5,000 דולרים במידה שמפתחים את האפליקציה בהודו ולהגיע עד אלפי דולרים. אפליקציה מורכבת יכולה לעלות 100 אלף דולר ואף יותר מכך. חשוב מאוד להבין מה כולל התשלום וכמובן לבחור במפתח שמספק הצעה שמתאימה לתקציב.

6. יחס אישי – למרות שאנו עוסקים בעולם של מכונות, בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מהיחס האישי. מחויבות לעבודה וכימיה ביניכם ובין המפתח תסייע בצורה ניכרת. לפעמים, המפתח מוכשר ביותר אך יחסי האנוש שלו לוקים בחסר, דבר שהופך את החוויה ללא נעימה, וחבל.

פיתוח אפליקציה הוא לא תהליך קצר או זול ולכן חשוב לבחור את החברה המפתחת באופן מושכל ולחתום על ההסכם רק לאחר שמוודאים שהחברה איכותית ובעלת מוניטין חיובי

תמיד כדאי לקבל המלצות מקולגות, לבדוק את האפליקציות שהחברה פיתחה ללקוחותיה ולשוחח עמם. חשוב מאוד שלא לבחור בחברה רק כי היא מציעה מחיר נמוך יותר מהאחרת. מנגד – לא צריך לבחור בחברה שגובה את המחיר הגבוה ביותר.

זכרו - לפני שתבחרו במפתח שלכם - שבו, הגדירו את הצרכים, קהל היעד והתקציב שלכם, בצורה זו תהיו ממוקדים יותר והמיקוד יסייע לכם לבצע בחירה נכונה.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר