נדמה כי השאלה הפופולארית ביותר המעניינת את אלו המעוניינים בפיתוח אפליקציה לבית העסק שלהם, היא שאלת העלויות. רגע לפני שיוצגו בפניכם כל הפרמטרים המשפיעים על עלות הפיתוח, כן כדאי לדעת כי מומלץ מאד לצאת לדרך עם הגדרת תקציב. כשמדובר בפיתוח אפליקציות מחיר התהליך נגזר מהמסגרת תקציבית מאפשרת לכם לשלוט בכל שלב בפיתוח האפליקציה, כאשר הודות לתקציב אתם גם יכולים ליצור תיעדוף תוך שתוכלו להישאר בגבולות התקציב שלכם מבלי להגיע לחריגות קיצוניות. אז כמה עולה לפתח אפליקציה?

לפני הכל: מה המוטיבציה שלכם לפיתוח האפליקציה?

הגדרת התקציב שלכם צריכה להיות מבוססת גם על היכולת הכלכלית שלכם, אך גם על המוטיבציה שלכם. ישנם אלו המעוניינים להקים אפליקציה חדשה ומהפכנית במטרה לשנות את העולם – עם מדריך טיולים ועד משחק שישגע את קהל הילדים. מנגד, ישנם בתי עסקים המעוניינים להקים אפליקציה במטרה לשפר את חוויית השימוש והשירות של הלקוחות. במקרים כאלו, פיתוח האפליקציה הינו אקוטי ביותר, שכן מדובר על בית עסק. כיום, אפליקציות הינן סטנדרט שעל כל בתי העסקים להיצמד אליו. כשאתם מגדירים את התקציב שלכם, זירו כי ישנם טווחי מחירים שונים. ככל שתשקיעו יותר – כך האפליקציה שלכם עתידה להיות מקצועית יותר ומדוייקת יותר.

חישוב עלות פיתוח האפליקציה

ראשית, חשוב לדעת כי מחיר פיקס לאפליקציה לא קיים, כך שסביר להניח כי קולגה שלכם שילמה מחיר X על פיתוח האפליקציה משלה, בעוד אתם תשלמו מחיר Y.מדובר על עלות המבוססת על כמה פרמטרים מובילים. בגדול, אפליקציה יכולה לעלות לכם בעלות המתחילה בכ-40,000 שקלים והיא יכולה להגיע גם לעלות של כ-300,000 שקלים. טווח המחירים הזה משקף למעשה את מורכבות פיתוח האפליקציה, הדרישות והציפיות שלכם, מספר השעות שעבד צוות המפתחים, מספר אנשי הצוות וכדומה. עליכם לזכור כי על פיתוח של אפליקציה עובדים כמה אנשי מקצוע – החל ממפתחים, דרך מעצבים גרפיים ועד מתכנתים.

פיתוח אפליקציות מחיר וחלוקתו - למי אתם עתידים לשלם: האנשים שיובילו אתכם למוצר המוגמר

לטובת פיתוח אפליקציה עליכם לעבוד עם כמה אנשי מקצוע שונים, כאשר חשוב להדגיש כי כל איש מקצוע ממלא תפקיד חשוב בפיתוח האפליקציה שלכם. ראשית, ישנו מנהל הפרוייקט. תפקידו להגדיר לוחות זמנים החופפים לצרכים שלכם, להניע את כל הצוות שתחתיו לעבוד על פי הדרישות ולתאם בין כל הגורמים. שימו לב כי תפקידו של מנהל הפרוייקט הינו חיוני, ובמידה רבה חוסך מכם את ההתעסקות והצורך לתקשר בין כל הגורמים המעורבים בפרוייקט. מנהל פרוייקט מנוסה הוא מה שיהפוך את התהליך ליעיל יותר ואידיאלי יותר. עלות משוערת: 250-450 שקלים לשעה.

עיצוב חוויית המשתמש הינו עולם בפני עצמו שגם בו אתם עתידים להשקיע. הקמת אפליקציה לא מתחילה ומסתיימת ברעיון כללי שיש לכם, אלא שיש לפשט את הרעיון ולהנגיש אותו לקהל המשתמשים בצורה האידיאלית. מי שיפקד עבורכם על תחום זה ידאג להעניק חוויה טובה יותר למשתמשים שלכם, כאשר המטרה היא להחזיר אותם לשימוש באפליקציה ולא לגרום להם להשתמש בה פעם אחת ויחידה. עלות משוערת: 150-350 שקלים לשעה

כמו כן, ישנו התחום של בדיקת התוכנה. מדובר על שלב מהותי מאד, שבו אנשי ה-qa ידאגו לסרוק את האפליקציה שלכם ולוודא כי אין בה כל תקלות. מטבע הדברים, לעתים מתגלים כשלים מסוימים ותפקידם של אותם אנשי בדיקות תוכנה לאתר את הכשלים ולתת להם מענה. חלק בלתי נפרד מהבדיקה הוא הרצת האפליקציה בדגמים שונים של מכשירים חכמים במטרה להבטיח כי האפליקציה שלכם פועלת כשורה. עלות משוערת: 120-250 שקלים לשעה.

שלב הפיתוח מופקד בידיהם של מפתחי האפליקציה. תפקידם הוא ללמוד את האיפיון ולהבטיח כי פיתוח האפליקציה יעמוד בדרישות שלכם. כל הפיתוח מבוסס על הצרכים שאופיינו, לרבות עיצוב האפליקציה. התפקיד של המפתחים הינו רחב והם מתקשרים עם כל הנוגעים בדבר – החל מהמעצבים ועד אנשי ה-QA במטרה להבין אילו תיקונים נדרשים. עלות משוערת: 275-450 שקלים לשעה.

תוכלו לראות דוגמאות לפיתוח תוכנה ולפיתוח אפליקציות שלנו בלינקים הבאים :
פיתוח תוכנה


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר



כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ