פיתוח אפליקציה דורש מכם להשקיע שני משאבים יקרים: כסף וזמן. לאחר השקעה גדולה כל כך, המגלמת בתוכה גם ציפיות גדולות, אתם רוצים להיות שקטים וגאים כי תשיקו אפליקציה שתייצר באז חיובי, תספק ביקורות טובות ותעניק חוויה טובה למשתמשים. לא רבים יודעים, אך המון אפליקציות שלא עומדות במבחן הזמן או לא מצליחות כבר מהרגע הראשון, הן לא בהכרח אפליקציות שהרעיון שלהן גרוע או שלא הושקעה בהן מחשבה.

היופי חבוי בדברים הקטנים, ולאורך כל פיתוח האפליקציה עליכם להעניק חשיבות גם לדברים שאתם בטוחים כי האפליקציה תסדר גם בלעדיהם. אז נכון שהציפייה שלכם גדולה ואתם כבר לא יכולים לחכות לראות את אייקון האפליקציה בחנות היישומונים, אך בעת שאתם מוותרים על בדיקת ה-qa, אתם מעמידים בסימן שאלה גדול את הצלחת האפליקציה.


בדיקת QA לאפליקציה – אז מה זה בעצם?

בקטן? מדובר על בדיקת אבטחה ואיכות. בגדול? מדובר על בדיקה שבאמצעותה אתם יכולים לעלות על כשלים וליקויים ברמת האבטחה של האפליקציה, ובעיקר לזהות את אלו שיכולים לפגוע משמעותית בחווית המשתמש. כידוע, חווית משתמש טובה היא כזו שתשאיר את היישומון במכשירם של המשתמשים, וחוויה פחות טובה תגרור אחריה נטישות רבות.

עד לרגע בו היישומון יגיע אל מכשירי המשתמשים יש לא מעט זמן. פיתוח אפליקציה דורש שלב איפיון, איתור צורך, הגדרת יעדים, מחקרי שוק, יצירת סקיצות ושלבים המוקדשים לחווית המשתמש ועיצוב האפליקציה. השלב הסופי רגע לפני שמשיקים את האפליקציה? ה-QA.

רק לשם השוואה והדגשת החשיבות של בדיקת ה-QA, נסו להיזכר בימים שלכם כסטודנטים: לפני הגשת עבודה חשובה, הייתם עומלים רבות על הגהה ועל עריכת התוכן שכתבתם. מבלי שהייתם משקיעים בשלבים אלו? סביר כי העבודה שהייתם מגישים לא הייתה זוכה לדיוק בפרטים הקטנים, והציון הסופי היה בהתאם. דומה הדבר עם ה-QA: בדיקה זו מסירה שאריות לא חשובות, מתקנת באגים ובוחנת את האפליקציה לאורכה ולרוחבה – הכל בכדי להציג אותה בשיאה לקהל הרחב.


בדיקת QA ידנית לאפליקציה – מהי חשיבותה?

ישנה אפשרות לבצע את הבדיקה המשמעותית כל כך לאפליקציה, גם באמצעות שיטה ידנית (על ידי בוחן אנושי), אך גם באמצעות תוכנת הרצה שבודקת את האפליקציה עבורכם. במרבית המקרים, נעשה שימוש בשתי האפשרויות על מנת להבטיח בדיקה יסודית. עם זאת, הבדיקה האנושית מסתמנת המון פעמים כעדיפה – פשוט מאחר והבוחן נכנס לנעליו של משתמש, כך שהוא ביקורתי יותר.

כאמור, הבדיקה שמה את הדגש גם על פרצות אבטחה אפשריות, אך בעיקר על חווית השימוש. מה חשוב לבדוק בבדיקה?
• האם כל לחיצה על כפתור מובילה לעמוד היעד
• זמן הטעינה בין העמודים השונים
• עד כמה קל להתמצא באפליקציה
• עד כמה הצבעים נעימים (ולא "כואבים" בעיניים)
• מהירות התגובה לפקודות מסוימות



מסמך הבדיקות – מדוע הוא חשוב?

לא אחת, ישנם אלו שמעוניינים לבצע את בדיקת ה-QA לבדם, ללא סיוע חיצוני של חברת פיתוח מובילה. חשוב להבין כי בדיקת ה- QA אינה בדיקה שמטרתה לקחת כמה מתנדבים שידווחו על החוויה שלהם (למרות שגם ישנה בדיקת כזו). בדיקות ה- QA מתבצעות בצמוד למסמך מסודר, המפרט את כל התרחישים האפשריים ואת אלו שצריך לבדוק.

חשוב לעבוד בצמוד למסמך, להתעכב על כל פעולה, פרמטר ואלמנט ו"להקשות" כמה שיותר על האפליקציה. רק כך, יהיה ניתן להבטיח בדיקה יסודית, שלאחריה יהיה ניתן או להשיק את האפליקציה, או להשקיע במקצה שיפורים שיעניק מענה לכל הליקויים שנמצאו. כשלים אפשריים שניתן למצוא ודורשים תיקון:
• שליחת הודעה בעמוד יצירת הקשר שלא מגיעה לתיבת המייל
• כניסה לאזור אישי מבלי צורך להזין סיסמא ושם משתמש
• לחצנים שאינם מגיבים כלל
• המתנה ארוכה במעבר שבין חלון אחד לאחר ועוד...


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר