היו כבר אלו שהספיקו להכתיר את מפתחי המובייל כמגשימי חלומות: אל אותם המפתחים מגיעים אנשים פרטיים או חברות עם חלום קטן בלב. אותם מפתחים בעלי הניסיון יודעים איך לקחת רעיון גולמי ולהפוך אותו ליישום הזמין להורדה בחנות האפליקציות.
מדובר על אחד המקצועות המבוקשים ביותר נכון לשנת 2019 – גם מצד אנשים המעוניינים ללמוד את התחום, וגם מצד חברות המחפשות אחר המתכנתים הגדולים הבאים!

בכדי ליהנות מטעם ההצלחה, על כל מתכנת מובייל לעבור דרך משמעותית המתחילה ברכישת השכלה מתאימה. אילו תנאים נוספים חשובים וחיוניים להצלחתו של מתכנת?

1.מידת הניסיון של המתכנת כמשפיעה על תוצריו

תישנו הבדל משמעותי בין התוצרים של מתכנת הנמצא בתחילת דרכו, ובין מתכנת שכבר עובד מספר שנים בתחום. בעידן הדיגיטלי, אחד הדברים המשפיעים ביותר על חוויה של אנשים היא המהירות. בתחום הזה של תכנות המובייל, לקוחות הפונים אל מתכנת מובייל מעוניינים בפתרון מקצועי בכמה שפחות זמן. במילים אחרות? כמה שיותר מהר!

מתכנת מובייל מנוסה לא רק יכול לעבוד ביעילות, אלא שהניסיון שלו לימד אותו גם המון דברים אחרים:
• איתור צרכים בצורה מדוייקת
• יצירת לוח זמנים מפורט שניתן לעמוד בו
• תכנון שלבי העבודה בצורה קפדנית
• פיתוח במערכת הפעלה המתאימה לצרכי הלקוח
• דגש על עיצוב חווית המשתמש, בדיקות QA וכן הלאה

2.השכלה מתאימה ורלוונטית לתכנות מובייל

שוב ושוב עולה השאלה והיא האם כדאי ללמוד לימודי תואר או לימודי תעודה. התשובה כמובן משתנה בהתאם לציפיות של כל אחד, אך בתחום של תכנות מובייל, נדמה כי המון פעמים התכנים המועברים בלימודי התעודה נרחבים יותר, מעמיקים יותר וגם מעודכנים יותר. בשונה מלימודי תואר ששמים את הדגש לא רק על "המקצוע" אלא גם על תורות עיוניות ונרחבות יותר, בלימודי התואר המיקוד הוא בעיקר על העשייה.

איך שלא יהיה, חשוב מאד לרכוש את ההשכלה הרלוונטית. במקרה הזה של תכנות מובייל, קיצורי דרך לא מובילים לשום מקום. גם במקרה בו ישנו ידע בסיסי שנרכש לבד, כדאי לעטוף ולתמוך אותו בתכנים מקצועיים המועברים על ידי חוד החנית של המפתחים בקורס מקצועי ומומלץ.

3.תיק עבודות המשקף את איכויות המתכנת

דבר נוסף חשוב הוא תיק עבודות. בכדי להצליח כמתכנת מובייל בשוק, חשוב לבנות תיק עבודות מגוון, עשיר וכזה שאכן אפשר להתגאות בו. כמתכנתים עצמאיים, ישנה דרישה מצד לקוחות לראות תיק עבודות קיים, וגם מתכנתים המעוניינים להשתלב כשכירים בחברה גדולה, נדרשים להציג את התוצרים שלהם בכדי לבדוק את מידת ההתאמה על בסיס איכות העבודה שלהם.

4.קליטה מהירה, יכולת למידה עצמית

עבודה כמתכנת מובייל דורשת למידה אינוספית. יישומים המוכתרים כטרנד החם של היום, הופכים לפיצ'ר ישן ולא רלוונטי של המחר. לכן, כל מתכנת מובייל שרוצה להצליח ולדהור קדימה, חייב לאמץ לעצמו יכולת למידה עצמאית, סקרנות ללמוד עוד, קריאת חומרים ועדכונים (בעיקר אם מדובר על מתכנת עצמאי) ואף מומלץ להצטרף לקהילות ברשת המשתפות טיפים שונים.

5.שליטה באנדרואיד וב-IOS

גם בתחום של תכנות מובייל, ישנם כמה נושאים שניתן ללמוד, תוך התמחות באזורים ספציפים. מתכנת שרוצה להעניק שירות מקצועי, יסודי וטוב יותר למניפה רחבה יותר של לקוחות, צריך להכיר לעומק את שתי מערכות ההפעלה הגדולות: אנדרואיד ו-IOS. במרבית המקרים, לקוחות דורשים בפיתוח מובייל הרלוונטי לשתי המערכות, אך גם ישנם אלו שידרשו במענה ספציפי למערכת אחת. כאנשי מקצוע, על כל מתכנת לדעת היטב איך בנויה מערכת, מהם היתרונות שלה והחסרונות שלה ומתי מערכת אחת עדיפה על פני אחרת.