מה זה WEB GL?

לאלו מכם המכירים כבר OpenGL
זה כנראה היה נשמע מוכר, WebGL היא החלופה של גוגל לספריית OpenGL


מאת ויקיפדיה:
OpenGL
  ‏(Open Graphics Library) הוא ממשק תכנות יישומים ליצירת תוכנות שמייצרות גרפיקה תלת ממדית ממוחשבת (וגם דו-ממדית). הממשק מורכב מיותר מ־250 קריאות פונקציות שונות שיכולות לשמש לציור של סצנות תלת-ממדיות מורכבות מצורות פשוטות (פרימיטיבים). OpenGL פותחה במקור על ידי חברת סיליקון גרפיקס (Silicon Graphics Inc.) בשנת 1992, אך כיום המשך הפיתוח הוא בידי Khronos Group.


גוגל זיהתה את הצורך המתגבר בתשתית עיבוד תמונה , גרפיקה דו-מימדית ותלת מימדים ככל שיותר אפליקציות Mobile Web Apps
הופכות נפוצות מתגבר הצורך בביצועים גרפיים שניתן למצוא בעיקר במשחקים
משחקי תלת מימד וכאלו הכוללים גרפיקה מורכבת ואנימציות מבוססים לרוב על
פיתוח Native Mobile App
יהיה זה באמצעות Objective-C עבור מערכת ההפעלה iOS ונגזרותיה
או באמצעות Java וכמוכן באמצעות שפות C/C++ עבור אנדרואיד

 

תמיד יהיה מדובר במשימה שאינה משימת פיתוח קלה

לפעמים יש צורך בקצת פירוטכניקה ... לא משהוא מסובך בהכרח

וכאן WebGL בדיוק נכנסת לתמונה

בתכלס מה שגוגל סיפקו לנו זה API בשפת JAVASCRIPT שמאפשר לנו גישה למאיץ הגראפי (כרטיס המסך) של מכשיר המובייל שלנו

אז כדי להמחיש לכם כמה זה קל צירפתי למעלה דוגמא להוכחת יכולת שביצענו לפני מס' חודשים ללקוח שלנו

מוזמנים להתרשם ולבחון

 

אגב מאחר ומדובר בתשתית חדשה יחסית היא לא מצוייה בכל דפדפן בסמארטפון שלכם

מרבית הסיכויים שאם התקנתם את אפליקציית המובייל של CHROME והיא בגרסה עדכנית אז זה יעבוד

גם למכשירי לוליפופ של אנדרואיד זה אמור לעבוד באופן מובנה בדפדפן המקור של המכשיר

לנוחותכם טבלה המדגימה את התמיכה בדפדפנים השונים כאן

רוצים לשמוע עוד ולבחון פיתוח אפליקציה על תשתית זו?, הקליקו כאן לפרטים נוספים אודות פיתוח אפליקציות למובייל:



 

הכותב: עופר דוידיאן, מייסד ומנכ"ל החברה
לעופר 16 שנות נסיון במחקר ופיתוח, מהן 14 שנים בתעשיית מובייל והאפליקציות.