עוד לפני שאתם מתחילים לברר במה כרוך פיתוח של אפליקציה, ברור לכם כי תצטרכו להשקיע שני דברים יקרים: כסף וזמן. בתמורה? אתם מקווים לשנות את חייהם של אנשים ולהפוך את האפליקציה שלכם לסיפור הצלחה. אחד הדברים הראשונים שישאל אתכם נציגי חברת הפיתוח, הוא מהי המטרה שלכם מפיתוח האפליקציה. לעתים, התשובה אינה חד משמעית ומסתכמת ב"אני לא יודע, פשוט יש לי רעיון ממש טוב".

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב מאד שתגדירו מטרות ברורות לפיתוח האפליקציה שלכם. ישנן אפליקציות בידוריות, אפליקציות המציעות למכירה שירותים ומוצרים, אפליקציות לשימוש פנימי בעסקים וגם אפליקציות שמטרתן להעניק שירות. עם הקמתה של כל אפליקציה, ללא יוצא מן הכלל – חשוב שתגדירו מטרה ברורה. דרכה, יהיה ניתן להבין בהמשך האם האפליקציה הצליחה או לא.

הצלחה: לא משהו קבוע, אלא ההגדרה הספציפית שלכם

חשוב להבין כי הצלחה אינה דבר חד משמעי המתפרש באותה הצורה אצל כולם. ההצלחה תתפרש בהתאם למטרה שתגדירו. עבור אחדים, הצלחה תהיה לשבור את שיא ההורדות העולמי, ואילו עבור אחרים הצלחה תהיה ליהנות מהכנסה פאסיבית המגיעה ישירות אל חשבון הבנק. לכן, בעת שאתם מעבדים את הרעיון שלכם רגע לפני הפיתוח, כדאי מאד שתשקיעו מחשבה במטרות שלכם, ובעיקר להבין האם המטרות שלכם אכן סבירות ויכולות להתממש. אז על פי אילו פרמטרים ניתן למדוד הצלחה של אפליקציה?

כמות ההורדות: מה היא יכולה לספר על הצלחה?

הדרך הקלאסית ביותר למדוד הצלחה היא כמובן כמות ההורדות. אם זו המטרה שלכם, כדאי מאד שהאפליקציה תותאם לשתי מערכות ההפעלה – אנדרואיד ו-IOS. כך, פוטנציאל ההורדות גדול יותר ובאופן זה תהיו קרובים יותר לכבישת המטרות שלכם. שימו לב כי מדידת הצלחה על פי כמות הורדות מעט מבלבלת, שכן גם לאחר הורדה משתמשים יכולים למחוק את האפליקציה – כך שהורדה לא בהכרח מבשרת על חווית השימוש.

האם האפליקציה אכן נשארת במכשירים החכמים?

אחד הסיוטים הגדולים ביותר של כל אדם שרוצה לפתח אפליקציה, הוא לדעת כי הורידו את האפליקציה שלו ולאחר מכן הסירו אותה. נטישה המונית של האפליקציה יכולה לבשר על מספר דברים:
• אפליקציה שיש בה לא מעט תקלות
• אפליקציה עם חווית שימוש לא טובה (כמו גלישה איטית לדוגמא)
• אפליקציה שלא עונה על הצורך שמחפשים המשתמשים
• אפליקציה בכסף שלא מעניקה תמורה ראויה
• ולעתים, ישנם מתחרים טובים יותר


בדיקת אחוזי הנטישה היא אכן מדד איכותי להבין עד כמה האפליקציה מצליחה, פשוט מאחר והיא מספרת לכם במידה רבה מה המשתמשים חושבים על האפליקציה. שימו לב כי במקרה בו ישנו אחוז גבוה של נוטשים, כדאי מאד לבדוק מהי הסיבה. לעתים, תיקונים נקודתיים יכולים לשפר פלאים את דעת הקהל.

מהו הדירוג של האפליקציה שלכם?

דרך נוספת שדרכה אפשר לבחון האם האפליקציה הצליחה או לא, היא באמצעות דירוג הגולשים. לפני הורדת האפליקציה, יכול כל משתמש לצפות בדירוג המופיע בצורת כוכבים. כידוע, ככל שהדירוג גבוה יותר – כך טוב יותר. חשוב להבין כי המון פעמים משתמשים לא טורחים להוריד אפליקציות עם דירוגים נמוכים, כך שמראש דירוג גבוה מייצר לכם מוניטין ויכול להגדיל משמעותית את קצב ההורדות של האפליקציה שלכם. גם במקרה זה – במידה וישנו דירוג נמוך, כדאי מאד לבדוק מהי הסיבה.

האם ההשקעה החזירה את עצמה?

וכמובן שהצלחה נמדדת גם בכסף. עבור לא מעטים, הצלחה תהיה כל מצב בו הם מצליחים להחזיר את ההשקעה שלהם. מדובר על המטרה הפשוטה ביותר להגדרה, שכן בעת שההכנסות מהאפליקציה עברו את ההוצאות, אתם מפסיקים לעקוב אחר ההתפתחויות השונות ויכולים להגדיר את האפליקציה שלכם כסיפור הצלחה.