בית תוכנה מקצועי ואמין יוכל להפיק עבורכם תוצרים נפלאים, לרבות פיתוח של מערכות שתוכננו על בסיס הצרכים והיעדים שלכם. הבחירה בבית תוכנה אמין היא קריטית. לא אחת, ישנם פרוייקטים המתחילים עם בית תוכנה אחד, אך אינם מסתיימים איתו. הסיבה?
בדיקות מקדימות שיכלו לרמוז על כשלים שונים בדרך, לא בוצעו כהלכה וכך לא הייתה ברירה אלא לעבור אל בית תוכנה אחר.


באמצעות 5 הטיפים הבאים, תוכלו גם אתם להבטיח כי בחרתם בטוב ביותר:

1.הלקוחות הקיימים של החברה יספרו לכם לא מעט אולי כדאי להתחיל עם מה שלא המון אנשים נוטים לעשות כשהם מחפשים בית תוכנה: לבדוק מי הם הלקוחות של החברה. במידה רבה, לקוחות החברה הם אלו שיוצרים לחברה את המוניטין: ככל שהחברה משרתת ושירתה לקוחות גדולים יותר, חזקים יותר ובעלי שם, כך אתם יכולים להיות שקטים כי מדובר על חברה אמינה.

על מנת לבדוק עם אילו חברות עבד בית התוכנה, כל שעליכם לעשות לרוב הוא להיכנס אל עמוד הבית ושם להתרשם מהרזומה המקצועי. הפרמטר אמנם הוא לא הפרמטר החשוב ביותר, אך הוא בהחלט מבשר טובות בשלב הראשוני.

2.מורכבות הפרוייקטים של החברה – מדוע חשוב לבדוק את תיק העבודות?

לצד בדיקת קהל הלקוחות של בית התוכנה בו אתם מתעניינים, כדאי גם לבדוק אילו פרוייקטים החברה עשתה משתי סיבות:
• עד כמה היא מנוסה בפרוייקטים מורכבים יותר (מעיד על טיבה)
• האם היא יכולה לעמוד בלוחות זמנים צפופים

3.האם המחיר תואם את התקציב שלכם?

המון פרוייקטים קמים ונופלים על תקציבים. לעתים, הדיבור על כסף בתחילת התהליך יוצר מבוכה, אך חשוב לפתור את הסאגה הזו לפני שממשיכים הלאה. בהחלט לא מומלץ לדבר על כסף בטלפון, וגם לא באמת ניתן לקבל הצעת מחיר ללא פגישה שבה אתם מפרטים את הצרכים שלכם. עם זאת, חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים.

שימו לב: חיפוש אוטומטי אחר בית התוכנה הזול ביותר לא יספק לכם תוצרים באיכות גבוהה. מאחר ואתם משקיעים – גם בזמן וגם בכסף, בצעו את ההשקעה שלכם בצורה מושכלת ואסטרטגית. מחיר זול עבור תוצר בינוני? זה לא מה שאתם מאחלים לעצמכם.

4.החומר האנושי חשוב לא פחות מהתוכנה

בשונה משירותים אחרים שאתם מקבלים המבוססים על אינטראקציה של מספר דקות, עם בית התוכנה אתם עתידים להיות בקשר רציף לפרק זמן לא מבוטל. המון פעמים מקדשים את הפן המקצועי ומזניחים את הפן האנושי, ואתם רק יכולים לדמיין עד כמה הוא חשוב. לכן, הגיעו לפגישה במשרדי בית התוכנה בשלב מוקדם, זאת על מנת לבחון את הדברים הבאים:
• עד כמה מבינים אתכם ואת הבקשות שלכם
• האם הפגישה מתנהלת בחיוך ורוח טובה
• האם מכילים את הבקשות שלכם
• האם הצוות מפגין גישת can do

5.ניסיון לצד למידה והתעדכנות דרך קבע

ולבסוף, נסו להבין האם הצוות מקובע בתוך תבנית תחומה, או שהוא נוטה להתעדכן דרך קבע בחידושים, מגמות ופיתוחים שונים. הצוות המניע את בית התוכנה חייב להפגין יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסא ויכולת למידה מהירה.