אם ישנו תחום שיודע שדרוגים ופיתוחים רבים הוא תחום המובייל. המכשירים שתחילה היו מכשירים שכל התכלית שלהם הייתה לבצע שיחות קצרות, הפכו כיום למכשירים חכמים שרבים עושים בהם שימוש שהינו חוצה את תכלית הטלפון.
המכשירים החכמים הינם כלי בידורי וכלי עבודה – המשלבים בין טלפון ובין מחשב.

אם יש משהו שלקח את המכשירים החכמים צעד קדימה וביסס את מעמדם ככלי שהשימוש בו נחוץ הן האפליקציות.
הודות לאותם יישומים, רבים כיום מקבלים מענה לצרכים שונים, כאשר הדגש הוא נוחות ופשטות. פיתוח אפליקציות למכשירים מסתמן כאחד מיישומי הדיגיטל הבולטים והמובילים בעולמות השיווק והפרסום.

אם בעבר היו אלו אפליקציות בדמות משחקים בלבד, הרי שכיום בתי עסק בוחרים להפגין נוכחות גם במרחב זה עם אפליקציות ייחודיות שעולות לחנויות היישומים. אז מהם השלבים לבניית האפליקציה עד לתוצר המוגמר?

ההגדרות הטכניות: על מה שמים את הדגש?

פיתוח האפליקציות מתחיל בשאלה והיא לאן האפליקציה מיועדת. ישנו דגש הניתן לפיתוח אפליקציות למכשירי האייפון, אפליקציות שהתכלית שלהן היא שילוב בפייסבוק, אפליקציות למכשירי האנדרואיד וכדומה.

לטובת כל פיתוח יש צורך בצוות מיומן ומקצועי שתחום הפיתוח שלו הוא תחום ספציפי זה. הדגש אם כן ניתן על הסביבה והערוצים בהם האפליקציה עתידה להשתלב.
מדובר על שלב מהותי המצריך מכם גם להגדיר את קהל היעד שלכם במידה רבה, שכן הוא ישפיע על הסביבה בה תופץ האפליקציה.

איך מאפיינים את האפליקציה?

השלב הבא כולל את המאפיינים השונים של האפליקציה. השלב הראשון של האיפיון מבוסס על מעין סקיצה שבה משרטטים פחות או יותר את נראות העמוד הראשון שלה. הדגש על שלב האיפיון חייב לכלול מחקר קצר שהתכלית שלו היא להכיר את הרגלי צריכת התוכן, מי קהל היעד ואיך יוצרים חווית שימוש טובה למשתמשים.

בשלב זה גם חשוב לאפיין את השימושים שלה ואת המענה שהיא עתידה לתת, כך שיהיה ניתן גם לקבוע את מיקום הלחצנים השונים, לאן מוביל כל כפתור, כמה מסכים מעורבים באפליקציה וכדומה.
כמו כן, כדאי בשלב זה גם להשקיע מחשבה באריזה הגרפית ולתכנן פחות או יותר איך יראה כל לחצן, מה יהיה גודלו, באיזה אופן יסודרו הלחצנים וכדומה.
שלב האיפיון כולל גם את תכנות האפליקציה כמובן.
מלאכת התכנות חייבת להיות מופקדת אצל מתכנת מקצועי הבקיא במספר שפות שונות, כך שיהיה ניתן להבטיח פיתוח מקצועי ורציף מהנחת אבן הפינה ועד התוצר המוגמר שיעלה אל חנות האפליקציות.

צעד קדימה: הפיתוח של האפליקציה והעיצוב הגרפי

בעת ששלב האיפיון מסתיים, ניתן לצעוד צעד קדימה עם פיתוח האפליקציה. שלב זה מתבצע על ידי מהנדס שידע להרכיב את כל המשתנים השונים ולבסס אותם עם פיתוח טכני. בשלב זה המטרה היא לקחת את המתווה שאתם ביססתם, לשדרג ולהפוך אותו אפילו לטוב יותר. בסופו של דבר חייבים ליצור התאמה בין קהל היעד ובין האפליקציה, כך שחוויית השימוש תהיה הטובה והמתאימה ביותר.

צעד קדימה הוא העיצוב של ממשק האפליקציה. על מנת שהאפליקציה שלכם אכן תוכתר כהצלחה, יש ליצור שידוך בין יכולות מקצועיות של מהנדס ובין יכולות עיצוביות ומרשימות של מעצב הממשק. ישנם כללים ברורים לעיצוב נכון והם כוללים עיצוב ההולם את המותג העומד מאחורי האפליקציה,
לנסות ולדבוק בעטיפה מושכת אך גם לזכור שצריך להיצמד לפונקציונאליות גם בכל הקשור לעיצוב – זאת על מנת לעודד נוחות לאורך השימוש. גם בעיצוב, כדאי לבצע איפיון ולהדגיש שוב את קהל היעד, המותג, המענה שהאפליקציה נותנת וכדומה.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר