אם גם אתם מחזיקים במכשיר חכם, ישנו סיכוי גבוה מאד שאתם עושים שימוש באפליקציה אחת לפחות. קשה מאד לדמיין את החיים המודרנים ללא היישומים השונים המאפשרים ניווט קל בכבישים, היכרויות ושמיעת מוסיקה. כמשתמשים, אתם נהנים מהתוצר הסופי שעמלו עליו רבות יזמים ומפתחים. הדרך אל התוצר המוגמר? עוברת בין כמה ידיים, כאשר אחד הדברים המורכבים והמאתגרים ביותר הוא הנושא של אבטחת מידע.

כידוע, השימוש באפליקציות השונות מצריך מהמשתמשים לא אחת גם לשתף פרטים מחייהם האישיים. הדוגמאות הקלאסיות ביותר שניתן לתת הן גלישה באפליקציה של הבנק, דרכה ניתן לצפות במצב העובר והשב, כמו גם שימוש באפליקציה של קופת החולים דרכה ניתן לצפות בתוצאות הבדיקות. המשמעות? ישנו מחיר שעל כל משתמש לשלם במטרה ליהנות משיאי הטכנולוגיה כפי שהם מונגשים כיום.

אבטחת המידע – האחריות שלכם כלפי קהילת המשתמשים

צמד המילים "אבטחת מידע" מוכר לכולם מעולמות טכנולוגים שונים. אחד האתגרים הגדולים ביותר של נושא אבטחת המידע באפליקציות, הוא העובדה כי הפתרונות המוצעים לכל אפליקציה שונים ולא קולקטיבים.

כידוע, כל אפליקציה מבוססת על מערכות שונות, על מתווה אחר והיא פותחה על ידי בית תוכנה אחר. בשונה מתוכנות גדולות שניתן לתקן אותן בלחיצת כפתור וכך להשפיע על שלל המשתמשמים לטובה, באפליקציות מדובר על תחום מצומצם ופרטני, מבלי שבאמת ישנה יכולת לקבוע שיטת "אבטחת מידע" כוללת לכל האפליקציות באשר הן. לכן, עם פיתוח האפליקציה שלכם, יש להיצמד אל אסטרטגית אבטחה ספציפית עם בית התוכנה

אבטחת המידע באפליקציה – מה אתם תוכלו לעשות?

הדבר הבסיסי ביותר הוא להבין את חשיבותה של אבטחת המידע, ואת הנזק האדיר שיכולות לגרום פירצות באבטחה. קהל המשתמשים אינו קהל סלחן, וכפי שהוא יודע להכתיר אפליקציות כ"דבר הגדול הבא", הוא גם יודע לנדוד אל מתחרים אפשריים בקלות רבה.

כבר בשלבי התכנון של האפליקציה, חשוב לקחת את סוגיית אבטחת המידע בחשבון. עוד הרבה לפני שאתם צוללים אל עולמות העיצוב, גודל הגופן והמיתוג הכולל, הזכירו לעצמכם את האחריות שיש לכם כלפי המשתמשים שלכם. כמו כן, חשוב מאד לתאם אל מול צוות המפתחים ציפיות, ולהבטיח כי כל פיתוח האפליקציה מבוסס על העקרונות המחמירים ביותר. פיתוח בצורה מאובטחת הוא הנחת אבן הפינה, אל תתפשרו עליו.

ההשקעה הכספית שלכם צריכה לכלול גם את סוגיית האבטחה

פיתוח אפליקציה מצריך מכם להשקיע לא מעט כסף. בעת שאינכם כוללים בתקציב הפיתוח שלכם גם את נושאי הבטחה, הרי שאתם במידה רבה מהמרים על טיב האפליקציה ועל העתיד שלה. כל כשל באבטחה, גם זה הקטן ביותר, יכול לחרוץ את גורל האפליקציה שלכם. בדיקות בטיחות הן חלק בלתי נפרד מהעניין, כך שלאורך הפיתוח חשוב שיהיה "אח גדול" שיפקח על כל הנעשה ברמת האבטחה.

בדיקות האבטחה יכולות להתבצע כבר בשלבים הראשונים, ואין באמת סיבה לחכות לשלב בו מבצעים קוסמטיקה ואת עבודות הגימור האחרונות. בעת שתעבדו בצורה מסודרת והדרגתית, כאשר כל שלב בפיתוח יבחן לעומק, יהיה ניתן גם לעלות על הכשלים מהר יותר, וגם להעניק פתרון איכותי ברגע האמת.

אתם אחראים על פרטיות המשתמשים שלכם, זיכרו זאת

לא מעט משתמשים העידו בעבר כי השימוש ביישומים השונים עלה להם במחיר הפרטיות, וכך הנושא של אבטחת המידע עולה פעם אחר פעם לסדר היום. אם גם אתם עומדים מאחורי אפליקציה או עתידים להקים אחת בעתיד, דעו כי נושא אבטחת המידע חשוב, חיוני ואף הכרחי. בעת שאחד המשתמשים יפגע בעקבות ליקויים וכשלים בסוגיית האבטחה, המוניטין שלכם עלול לצנוח, כמו גם קצב ההורדות ואחוזי הנטישה.