בכל שנה מחדש, אתם מציבים מטרות חדשות שאותן תרצו לכבוש בהצלחה בשנה הקרובה. למרות שבכל שנה אתם מגדירים יעדים שונים, הרי שהמטרה נותרת זהה: להתקדם כעסק. ההתקדמות יכולה לבוא לידי בהכנסות גבוהות יותר, מתן שירות טוב יותר ללקוחות (שיוביל לאחוזי נטישה נמוכים יותר ושימור לקוחות גבוה יותר), פתיחה של סניפים נוספים לעסק (במידה וישנם כאלו) וכן הלאה.

אחד הדברים שתוכלו לעשות על מנת להתקדם, הוא לפתח אפליקציה שתתמוך את השירותים הקיימים שלכם ותלווה את בית העסק. גם אתם תוהים מהו הקשר שבין פיתוח אפליקציה וקידום עסקי? שימו לב:

1.האפליקציה מעניקה ללקוחות שירות בשמכם

לא משנה עד כמה המוצרים שלכם טובים, הרי שהם לא יכולים להחזיק לבד ללא שירות טוב. אם בעבר המענה היחיד שהיה ניתן ללקוח היה בדמות מענה אנושי של צוותי תמיכה, הרי שכיום קהל הלקוחות שלכם דורש יותר.
כשהוא לא מקבל את מבוקשו? הוא מחפש אחר חלופות. במילים אחרות? נטישה אל עבר המתחרים שלכם. בעת שאתם מפתחים אפליקציה המלווה את בית העסק שלכם, הרי שהיא יכולה להעניק בשמכם שירות, ולקצר את זמני ההמתנה של הלקוחות. איך זה עובד?
• בוט שיפעל בשמכם וישיב על שאלות הלקוחות
• אזור ביצוע פעולות בצורה עצמאית על ידי המשתמשים
• זימון תור / שליחת פניית שירות
• טופס יצירת קשר ועוד...

אפליקציה טובה תהיה אפליקציה שדרכה ניתן לקצר משמעותית זמנים: במקום להמתין לשירות אנושי, לבצע פעולות בצורה עצמאית אונליין.

2.אפליקציה חכמה חוסכת לכם לא מעט כסף

בעת שהאפליקציה מעניקה בשמכם שירות, הרי שאתם מבינים בהדרגה כי אינכם תלויים במוקדי שירות נרחבים. כל עוד הלקוחות שלכם שבעי רצון מהשירות הניתן להם מכם במסגרת האפליקציה, הרי שאתם יכולים לצמצם את כוח האדם שאתם מעסיקים.
אם גם אתם הגדרתם לעצמכם מטרה לשנה הקרובה ליהנות מרווחים גדולים יותר, הרי שחיסכון בכוח אדם יכול להשאיר לכם יותר כסף בכיס.

3.האפליקציה תורמת למיתוג שלכם

הדבר האחרון שתאחלו לעצמכם בתור עסק הוא להישאר מאחור. במציאות הדיגיטלית שחיים בה כיום, אתם לא באמת יכולים להרשות לעצמכם שלא לפתח אפליקציה. בזמן שאתם ממשיכים להעניק שירותים במסגרת "הקונבנציונאלית", המתחרים שלכם חולשים על אזורים נרחבים יותר הרלוונטים לקהל היעד שלכם, ומעניקים שירות טוב יותר.

אפליקציה תורמת למיתוג שלכם עצם נוכחותה! כל עוד יש לכם אפליקציה, הרי שאתם ממשיכים להיות חלק ממגרש המשחקים. בעת שאין לכם אפליקציה? אתם נשארים מאחור. האפליקציה שלכם מתכתבת עם מונחים של קידמה, רלוונטיות והיצמדות אל קצב התפתחות הטכנולוגיה.

4.האפליקציה מחזקת את המותג שלכם

כמו כן, האפליקציה היא דרך נוספת שלכם להטמיע את המותג שלכם בתודעת הלקוחות. מעבר לכך שהיא מגבירה את הנוכחות שלכם עצם העובדה שהיא נמצאת במכשיר החכם של המשתמשים, הרי שהיא גם עושה מהלך שיווקי נבון וחכם: המטרה שלכם היא להיות החברה הראשונה שעולה לראש המשתמשים בעת שהם זקוקים לשירות כמו שאתם מציעים.

בעת שהאפליקציה נמצאת במכשירי המשתמשים, הם בהכרח יעדיפו לקבל מכם שירות – בצורה מהירה ונגישה.
לדוגמא: האם תעדיפו להזמין מונית דרך המכשיר האישי שלכם או להתקשר לתחנת מוניות?

5.תקשורת אונליין אל מול קהל הלקוחות שלכם

ואולי הדבר החשוב ביותר: התקשורת הישירה אונליין אל מול הקהל הלקוחות / משתמשים. אתם יכולים לשלוח ללקוחות שלכם התראות בזמן אמת על מבצעים, שעות פתיחה, הטבות ייחודיות לשעות הקרובות, אירועים עתידיים וכן הלאה. כל לקוח שלכם מקבל את התחושה שהוא הלקוח היחיד, וכך גם שביעות הרצון שלו נשארת גבוהה ומשאירה אותו בבית.