גם עסקים וגם פרטיים, מתעניינים אודות האפשרות לפתח אפליקציה. על מנת להגיע לרגע שבו גם אתם תפתחו את המכשיר ותראו את היישומון שלכם, עליכם לחבור בראש ובראשונה למתכנת האפליקציות. הפופולאריות הרבה של היישומונים הביאה גם להצפה של מפתחים, מה שבמידה רבה מקשה עליכם למצוא את האחד שלכם.

המתכנת המומלץ ביותר יהיה המתכנת שמתאים ביותר לפרוייקט שאתם רוצים לרוץ איתו. שימו לב כי סביר ותקבלו המלצות על מתכנתים נפלאים, אך בפועל, הם מתאימים לפיתוחים ספציפים בעולמות מסוימים, ולא בהכרח למה שאתם מחפשים.

על כל אפליקציה עובדים שלל אנשי מקצוע, ביניהם גם אלו העובדים על איפיון האפליקציה, המעצבים הגרפיים ומעצבי חווית המשתמש, בודקי ה-QA ועוד. המתכנת? הוא זה שלוקח את כל החלקים ומאחד אותם לשלם – האפליקציה שלכם! לכן, רגע לפני שגם אתם מכריזים גאווה "יצאנו לדרך!", דעו גם אתם על פי אילו פרמטרים כדאי לבחור את מתכנת האפליקציות שלכם:


IOS או אנדרואיד – שאלת השאלות

מתכנת האפליקציה הוא "המוח" של האפליקציה. כל פעולה שיבצעו בסופו של דבר המשתמשים, הינה תוצר של תכנות יסודי וקפדני של המתכנת – ממספר החלונות ועד היכולת לבצע פקודה.
"בדיקת ההתאמה" ביניכם ובין מפתח האפליקציה שלכם, צריכה לכלול בראש ובראשונה את תחום העיסוק שלו: פיתוח אנדרואיד או IOS. ישנם אלו המעוניינים לפתח את האפליקציה שלהם ככזו המיועדת למכשירי האייפון, כאלו המעוניינים בפיתוח למכשירי האנדרואיד למיניהם וגם כאלו המעוניינים לפתח את האפליקציה לשתי המערכות.

מדובר על הדבר הבסיסי ביותר וגם זה שבדיקתו בראשית התהליך היא הקריטית ביותר. עבדו רק עם מתכנת מקצועי, מנוסה ומיומן בפיתוח המיועד למערכת ההפעלה הרלוונטית לכם.


האם המתכנת מיומן בפיתוח אפליקציה דומה לשלכם?

האם תלכו למסעדה מזרחית על מנת ליהנות מארוחת שף איטלקית? מובן שלא. כך גם לא תפנו למפתח שהמומחיות שלו היא משחקים, בעת שאתם מעוניינים בפיתוח אפליקציה המיועדת לשימוש פנים ארגוני.
הניסיון וההתמחות של מתכנת הם אחד הדברים החשובים ביותר. כל אפליקציה מאופיינת בשלבי תכנון שונים, התאמת התוכן לקהל היעד, מבנה ייחודי ואלמנטים ספציפים. רק מתכנת מנוסה בסקטור אליו האפליקציה שלכם משוייכת, ידע להוביל אתכם על דרך המלך.

זמינות אליכם והתחייבות לעמידה בזמנים

שימו לב כי זמינות והתחייבות לזמנים הם שני דברים שונים:
• זמינות אליכם: היכולת להתחיל בפרוייקט מיידית (ולא בעוד חצי שנה)
• עמידה בזמנים: ביצוע כל שלבי העבודה בזמנים שתואמו מולכם מראש


אתם רוצים להרגיש כאילו ואתם הלקוח היחיד, ובצדק. לכן, בדיקות מקדימות מסוג שכזה חיוניות בהחלט.
תנו עדיפות למתכנת שמגיע בגישה של עבודה בשיתוף פעולה, רוח כללית של can do והבנה כי הזמן שלכם יקר, וצריך להתחשב בו.אתם רוצים להרגיש כאילו ואתם הלקוח היחיד, ובצדק. לכן, בדיקות מקדימות מסוג שכזה חיוניות בהחלט. תנו עדיפות למתכנת שמגיע בגישה של עבודה בשיתוף פעולה,
רוח כללית של can do והבנה כי הזמן שלכם יקר, וצריך להתחשב בו. אנו מאמינים כי היצמדות לזמנים שהוגדרו מראש יוצרת מסגרת ברורה, סדר וארגון שמקלים גם עליכם, וגם עלינו בכל שלבי העבודה על האפליקציה. אנו מאמינים כי היצמדות לזמנים שהוגדרו מראש יוצרת מסגרת ברורה, סדר וארגון שמקלים גם עליכם, וגם עלינו בכל שלבי העבודה על האפליקציה.

המלצות על מתכנתים – היכן תוכלו להשיג אותן?

אז איך בכלל תגיעו לשמות של מתכנתים מומלצים? לא תופתעו – אך באינטרנט. כיום, ישנם פורומים גדולים וקבוצות (גלויות וסודיות) בפייסבוק, שבהם חולקים טיפים והמלצות על פיתוחי אפליקציות ומתכנתים בפרט.
היתרון הגדול שבקבוצות שכאלו הוא האמינות: החשש כי גורמים בעלי אינטרס יכתבו המלצות שרק משבחות את המתכנתים לא רלוונטי, פשוט מאחר ואתם יכולים לראות בקלות האם מדובר על פרופיל אמין או פקטיבי.

כשאתם בוחנים המלצות, נסו להבין בראש ובראשונה האם מדובר על בני אדם. המקצועיות תגיע בהמשך (והיא בהחלט חשובה), אך בעת שאתם מלאים בתשוקה להגשים את החלום שלכם – אפליקציה משלכם, חשוב שיהיו לכם שותפים נלהבים, אמינים, קשובים וכאלו המעודדים עבודה משותפת.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר