כל ארגון מחזיק בנכס משמעותי וחשוב: מידע. המידע יכול להיות פרטים על העובדים, נתונים על לקוחות, רשומות חשובות, הסכמים וכיוצא בזה. מבלי שמנהלים את המידע בצורה יעילה, נגישה ונוחה – הרי שלא תמיד יש לו משמעות. פיתוח מערכות מידע בארגונים מאפשר לכל עסק קטן ולכל ארגון גדול, ליהנות מתוכנה המותאמת אישית לצרכיו.

בעבר, ארגונים היו בוחרים לרכוש תוכנה קיימת ובסיסית. כך, הם היו מנהלים את צוות העובדים, את הלקוחות ואת כל המידע בו הם החזיקו. מצד אחד, מדובר על תוכנה שניתן לרכוש ולהסתגל אליה בהדרגה. מצד שני, התוכנה לא באמת מותאמת למבנה הארגון ולצרכיו הספציפים. כך, עלה הצורך בשירות של פיתוח מערכות מידע בארגונים – הכל על פי תכנון מתווה התואם את האופי של כל ארגון.

פיתוח מערכות מידע בארגונים – שלב איסוף המידע

אפשר לומר בזהירות כי השלב הקריטי ביותר עם פיתוח מערכות מידע בארגונים, הוא שלב איסוף המידע עליכם. על מנת להתאים לכם תוכנה ולפתח אותה בעבורכם, צריך להכיר אתכם. מדובר על תוכנה שמעוצבת בהתאמה אישית למידותיכם, כך שיופנו אליכם השאלות הבאות:

• על איזה צורך התוכנה אמורה לענות
• אילו ביצועים חשוב לכם לשפר
• באיזו תוכנה אתם משתמשים כיום ומה חסר בה
• כמה עובדים עתידים לעשות בה שימוש
• איזה מידע תרצו לנהל באמצעות התוכנה
• האם התוכנה מיועדת לשימוש פנים ארגוני
• וגם פרטים לוגיסטים: תקציב ודד-ליין לסיום הפיתוח

האיפיון הראשוני כסקיצה שלפיה מבססים את הפיתוח

אפשר לומר כי פיתוח מערכת המידע הוא מעין עיצוב של "חליפה בעיצוב אישי". השלב הראשון, הוא הבנת המידות, מה מחמיא, מה נדרש ומהי מטרת הבגד. בשלב השני, מעצבים מעין סקיצה שאמורה להעניק מושג באשר לתוצר הסופי. ככל ששלבי האיפיון ויצירת הסקיצה נרחבים ומדויקים יותר, כך ישנו מרווח מצומצם מאד לאי ודאות, ספקות וסימני שאלה.

המטרה היא לשקף בפניכם את התוכנה עוד לפני שפיתוחה יצא לדרך. כל ארגון בעל ציפיות שונות, כך שחברת הפיתוח צריכה לדעת להתאים את עצמה לכל דרישה ולכל אתגר. בשלב זה ישנה חשיבות רבה לצוות שעובד מולכם – שכן הוא זה שידע לכוון אתכם, למקד אתכם, להציע לכם אפשרויות חכמות יותר ולבסס בעבורכם את התוכנה האידיאלית.

מערכות מידע – לשלל שימושים וסוגי ארגונים

אפהמילה "מידע" מגלמת בתוכה אינסוף! לעתים, צמיד המילים "מערכת מידע" יכול להטעות, ולייצר הקשר של עולמות הייטק ומחשבים בלבד. בפועל, כל עסק מחזיק במידע, כאשר ההבדל הוא בסוג המידע. ניתן לבצע פיתוח מערכות מידע בארגונים העוסקים בניהול מלאי,

מערכת מידע – בסיס שעליו בונים ואותו משדרגים

הצרכים הרלוונטים לארגון שלכם כיום, לא בהכרח יהיו אלו שיתאימו לכם בעוד כחמש שנים. כשם שהטכנולוגיה מתפתחת, כך גם הארגון שלכם מייעל תהליכים, משנה את המבנה שלו וקולט עוד עובדים, עוד לקוחות ועוד סוגים של מידע. במידה ובעתיד תהיו זקוקים לאלמנטים ויישומים נוספים בתוך התוכנה, אין זה אומר כי צריך להתחיל את התהליך מההתחלה ולפתח תוכנה מחדש. חברת הפיתוח תוכל להציע לכם אפשרויות שדרוג – כאלו שיענו על הצורך החדש שלכם, תוך שמירה על "השפה" הקיימת.

ארגון אחד, שפה אחת

פיתוח מערכות מידע בארגונים מתנהל לרוב מאחורי הקלעים – על ידי חברת הפיתוח. לאחר איפיון הצורך מולכם, חברת הפיתוח תחל בעבודתה בדרך לתוצר המוגמר. בעת שהתוכנה תהיה מוכנה, יגיע אחד השלבים המשמעותיים ביותר בדרך: הטמעת התוכנה. עבור העובדים שלכם, מדובר על שפה חדשה שהם צריכים ללמוד לדבר אותה, לכתוב אותה ולהיות בקיאים בה. את שלב ההטעמה ניתן לבצע בכמה פעימות שונות ובדרכים שונות: • מספר מפגשים עם נציג של בית התוכנה
• בניית מצגות המפרטות את יישומי התוכנה
• מפגש אישי עם כל מחלקה במטרה ללמד את התוכנה



עוד בנושא:
פיתוח אפליקציות לילדים
יש לי רעיון לאפליקציה למי לפנות
פיתוח אפליקציות היברידיות
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציות




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר - חברת שערי מידע בע"מ