אז נכון, אתם לא אלו שתתכנתו את האפליקציה הבאה שלכם. עם זאת, ההיכרות שלכם עם מושגי היסוד הבסיסיים ביותר בעולם הגדול הזה שנקרא "פיתוח אפליקציות", יכולה לתרום לכם. בית התוכנה שלנו מלווה אתכם כבר עם הנחת אבן הפינה, ועד לרגע בו גם אנחנו נוריד בשמחה ובסיפוק גדול את היישומן שלכם מהחנות הדיגיטלית.

גם אם אתם עוד מתכננים את היציאה לדרך וגם אם אתם כבר צועדים בה, לפניכם מספר מושגים שדרכם תוכלו לקבל הצצה לעולם המרתק, הנחשק והכה פופולארי – אפליקציות!


שלב איפיון הצורך: מתי הוא מגיע ועד כמה הוא חשוב?

אם מדברים על שלב אבן הנחת פינה, הרי שזהו השלב הזה. המון פעמים ישנם עסקים ופרטיים שרוצים לפתח אפליקציה – וכאן תם הרעיון שלהם. השלב הזה הוא השלב שבו מפרקים לגורמים את הדבר הזה שנקרא "האפליקציה שלכם", כאשר המוטיבציה היא להתאים לכם את הפתרונות המדוייקים ביותר. הרעיון הגולמי שלכם בהדרגה יקבל צורה וצבע, כך שתוכלו ממש לחוש במעין סקיצה ראשונית של הדבר האמיתי. בהמשך, יתבצע איפיון מעמיק יותר הכולל גם דגש על קהל המשתמשים המיועד.

Boot strapping – איך אתם תממנו את האפליקציה?

על מנת לצאת לדרך עם פיתוח האפליקציה, אתם זקוקים למימון. ישנם עסקים שמגיעים עם הון עצמי ובאמצעותו מונע תהליך הפיתוח, אך גם ישנם מקרים בהם מתבצע גיוס ראשוני על מנת שיהיה ניתן להתחיל ולעבוד על האפליקציה. המונח הזה מדבר על אלו מכם שיש בידם כבר את ההון הנדרש לטובת הפיתוח. למימון עצמי ישנם 3 יתרונות ברורים:
• אתם לא תלויים בגיוס של משקיע, אלא יכולים לצאת לדרך בזמנכם
• מאחר ואין משקיע חיצוני, יש לכם שליטה מלאה על קבלת ההחלטות
• כשאין יזמים שותפים, אתם אלו שתיהנו מהרווחים העתידיים

פלטפורמת הפיתוח

כל בית תוכנה וכל מפתח, עובדים על האפליקציה שלכם באמצעות פלטפורמות מסוימות. ישנן שלל פלטפורמות שונות, כאשר בחירת הפלטפורמה הספציפית נחשבת לאחד השלבים המשמעותיים ביותר. בלי בחירת הפלטפורמה שהיא התשתית לכל, לא ניתן לתכנן את מהלכי העבודה הבאים – זאת מאחר והכל תלוי בה. על מנת להמחיש את חשיבותה של הפלפטורמה, הרי שניתן לתת לכם דוגמא מעולם תוכן אחר: בנייה.

מצד אחד תוכלו לבחור בבנייה קונבנציונאלית, אך מצד שני גם בבנייה ירוקה. לאחר שתחליטו מהי שיטת הבניה המועדפת עליכם (הפלטפורמה), יהיה ניתן לבסס תכניות, לבחור חומרים וגם לוחות זמנים. בדיוק כך עם אוסף הטכונלוגיות המוקדש כולו לפיתוח האפליקציה שלכם.

מערכות הפעלה ואפליקציות native ואפליקציות hybrid

ישנן שתי מערכות הפעלה והן IOS ואנדרואיד. פיתוח האפליקציה שלכם יותאם למערכת הפעלה ספציפית, או לשתי מערכות שונות. כמעט תמיד, יומלץ לכם לפתח אפליקציה לשתי מערכות ההפעלה, פשוט מאחר וכך אתם מייעדים את האפליקציה לקהל גדול יותר. בהקשר זה, חשוב להכיר את המונחים:

• אפליקציית native – היא מיועדת למערכת הפעלה אחת. לדוגמא: אפליקציה המיועדת רק למשתמשים של חברת apple
(אייפונים, אייפדים, אייפודז' ומק)
• אפליקציית hybrid- האפליקציה ההיברדית מותאמת לשתי מערכות ההפעלה, כך שכל המשתמשים יהיו בעלי נגישות מלאה אליה.

MVP

המונח הזה מתייחס למבנה הבסיסי ביותר של היישומון.
המטרה כאן היא להדגיש את המהות המרכזית של האפליקציה שלכם. לדוגמא: יישומון בנק שמטרתו לאפשר לאנשים לבצע הפקדות בצורה עצמאית. עם MVP, יינתן הדגש תחילה רק על יכולת האפליקציה לבצע את ההפקדות.
ובהמשך? יתווספו אלמנטים שונים כמו בדיקת העובר והשב, טופס יצירת קשר וכן הלאה.

באמצעות MVP, אלו העומדים בראש האפליקציה יוכלו להציג תוצר ראשוני ליזמים. כשישנה "סקיצה" ראשונית שכזו, ניתן לבחון את הפוטנציאל העסקי-רווחי, לפתח את הרעיון הבסיסי, להשוות אל מול המתחרים וכיוצא בזה.

בדיקות QA

השלב הזה יהיה אחד השלבים האחרונים ביותר, והוא יבשר לכם במידה רבה על על שיאו של תהליך הפיתוח. רגע לפני שתכריזו על השקת האפליקציה ובטח לפני שהיא תעלה לחנות היישומונים, היא תעבור בדיקות מקיפות. המטרה היא לאתר תקלות ובאגים שונים, ובמידה והם אכן נמצאו – לתקנם.
דילוג על שלב שכזה יכול לפגוע במוניטין באפליקציה (רק נסו לדמיין מצב בו לאחר שהיא עלתה לחנות, מתגלה תקלה שלא מאפשרת למשתמשים לרכוש מוצר שאתם מציעים למכירה).


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר